Banner image: A luce ultravioletta da una lampada excimer di cloru di criptone hè alimentata da molécule chì si movenu trà diversi stati di energia. (Fonte: Linden Research Group)
Una nova ricerca di l'Università di Colorado Boulder hà truvatu chì certe lunghezze d'onda di a luce ultravioletta (UV) ùn sò micca solu estremamente efficaci à uccidere u virus chì provoca COVID-19, ma sò ancu più sicuri per aduprà in lochi publichi.
U studiu, publicatu stu mese in a rivista Applied and Environmental Microbiology, hè u primu analisi cumpletu di l'effetti di e diverse lunghezze d'onda di a luce ultravioletta nantu à SARS-CoV-2 è altri virus respiratorii, cumpresu l'unicu chì hè più sicuru per l'organisimi è non richiede lunghezze d'onda di contatto. Prutegge.
L'autori chjamanu questi risultati un "cambiatore di ghjocu" per l'usu di a luce UV chì puderia purtà à novi sistemi assequibili, sicuri è efficaci per riduce a diffusione di virus in spazii publichi affollati cum'è aeroporti è spazii di cuncertu.
"Di quasi tutti i patogeni chì avemu studiatu, stu virus hè di granu unu di i più faciuli da tumbà cù a luce ultravioletta", hà dettu l'autore anzianu Carl Linden, prufissore di ingegneria ambientale. "Hè bisognu di dosi assai bassu. Questu mostra chì a tecnulugia UV pò esse una soluzione assai bona per a prutezzione di i spazii publichi ".
I raghji ultravioletti sò naturalmente emessi da u sole, è a maiò parte di e forme sò dannusu à l'essiri viventi è ancu i microorganismi cum'è i virus. Sta lumera pò esse assorbita da u genoma di l'organismu, attachendu i nodi in questu è impediscendu di ripruduce. Tuttavia, sti lunghezze d'onda dannosi da u sole sò filtrati da a capa d'ozonu prima ch'elli ghjunghjenu à a superficia di a Terra.
Certi prudutti cumuni, cum'è lampi fluoriscenti, utilizanu raghji UV ergonomichi, ma anu un revestimentu internu di fosforu biancu chì li prutegge da i raghji UV.
"Quandu sguassemu u revestimentu, pudemu emette lunghezze d'onda chì ponu esse dannusu per a nostra pelle è l'ochji, ma ponu ancu tumbà i patogeni", disse Linden.
L'uspitali sò digià aduprendu a tecnulugia UV per disinfettà e superfici in spazii inoccupati è aduprendu robots per utilizà a luce UV trà e sale operatorie è e stanze di i pazienti.
Parechji gadgets nantu à u mercatu oghje ponu aduprà a luce UV per pulizziari tuttu da i telefunini à i buttigli d'acqua. Ma a FDA è l'EPA sò sempre sviluppati protokolli di sicurezza. Linden avvisa contru à l'usu di qualsiasi equipamentu persunale o "sterilizing" chì espone a ghjente à a luce ultravioletta.
Ellu disse chì i novi scuperti sò unichi perchè rapprisentanu una via media trà a luce ultravioletta, chì hè relativamente sicura per l'omu è dannosa per i virus, in particulare u virus chì provoca COVID-19.
In questu studiu, Linden è a so squadra anu paragunatu diverse lunghezze d'onda di luce UV utilizendu metudi standardizati sviluppati in tutta l'industria UV.
"Pensemu chì uniscemu è facemu dichjarazioni chjaramente nantu à a quantità di esposizione UV necessaria per tumbà SARS-CoV-2", hà dettu Linden. "Vulemu assicurassi chì se utilizate a luce UV per cumbatte a malatia, averete successu". Dosage per prutege a salute umana è a pelle umana è tumbà questi patogeni ".
L'opportunità di realizà un tali travagliu sò rari postu chì u travagliu cù SARS-CoV-2 richiede norme di sicurezza estremamente strette. Allora Linden è Ben Ma, un cumpagnu postdoctorale in u gruppu di Linden, anu unitu cù u virologu Charles Gerba di l'Università di Arizona in un laboratoriu licenziatu per studià u virus è e so varianti.
I circadori anu truvatu chì mentre i virus sò generalmente assai sensibili à a luce ultravioletta, una certa lunghezza d'onda ultravioletta (222 nanometri) hè particularmente efficace. Questa lunghezza d'onda hè creata da lampade excimer di criptone chloride, chì sò alimentati da molécule chì si movenu trà e diverse stati di energia è sò assai alta energia. Comu tali, hè capaci di causà più dannu à e proteine virali è à l'acidi nucleici cà l'altri apparecchi UV-C è hè bluccatu da i strati esterni di a pelle è l'ochji di una persona, chì significa chì ùn hà micca effetti dannosi per a salute. uccide u virus.
I raghji UV di variate lunghezze (misurati quì in nanometri) ponu penetrà diverse strati di a pelle. Più profonda queste lunghezze d'onda penetranu in a pelle, più dannu causanu. (Fonte di l'imaghjini: "Far UV: Current State of Knowledge" publicatu da l'Associazione Internaziunale di Radiazione Ultravioletta in 2021)
Dapoi u principiu di u XXu seculu, diverse forme di radiazione UV sò largamente usate per disinfettà l'acqua, l'aria è e superfici. Dapoi l'anni 1940, hè stata aduprata per riduce a diffusione di a tuberculosis in l'uspitali è l'aula luminendu u tettu per disinfettà l'aria circulante in a stanza. Oghje hè aduprata micca solu in ospedali, ma ancu in certi bagni publichi è in l'aviò quandu nimu hè intornu.
In un libru biancu publicatu recentemente da a Società Ultravioletta Internaziunale, Far-UV Radiation: Current State of Knowledge (inseme cù una nova ricerca), Linden è i co-autori sustenenu chì sta longa d'onda UV più sicura pò esse usata inseme à una ventilazione mejorata, purtendu. e maschere è a vaccinazione sò misure chjave per mitigà l'effetti di e pandemie attuali è future.
I sistemi Linden Imagine ponu esse attivati è spenti in spazii chjusi per pulisce regularmente l'aria è e superfici, o creanu barriere invisibili permanenti trà i docenti è i studienti, i visitatori è u persunale di mantenimentu, è e persone in spazii induve a distanza sociale ùn pò esse mantenuta.
A disinfezione UV pò ancu rivalià l'effetti pusitivi di a ventilazione interna mejorata, postu chì pò furnisce a listessa prutezzione cum'è l'aumentu di u numeru di cambiamenti d'aria per ora in una stanza. L'installazione di lampade UV hè ancu assai menu caru di l'aghjurnamentu di u vostru sistema HVAC tutale.
"Ci hè una opportunità quì per risparmià soldi è energia mentre prutegge a salute publica. Hè veramente interessante ", disse Linden.
Altri autori nantu à sta publicazione include: Ben Ma, Università di Colorado, Boulder; Patricia Gandy è Charles Gerba, Università di Arizona; è Mark Sobsey, Università di North Carolina, Chapel Hill).
Facoltà è Staff Archive Email Studente Email Archive Alumni Email Archive New Enthusiast Email Archive High School Email Archive Community Email Archive COVID-19 Summary Archive
Università di Colorado Boulder © Università di Colorado Regents Privacy • Legalità è Marchi • Mappa di u Campus
Tempu di Postu: Nov-03-2023